活動1  活動2
本站需要您的支持,以助網站更好運作:
(1)懇請您捐款購買推薦商品
(2)或懇請您戳戳它↓(無法顯示請重整或點此)



本站公告:
鼓勵本站:您的贊助是本站動力來源
◆推薦本站:歡迎分享文章連結給好友
◆拜訪本站:文章陸續更新,歡迎關注
◆介紹本站:歡迎介紹好友來本站坐坐
◆聯絡本站:
(1)可在文章下或此頁任一處留言即可
(2)內容不合規定者會刪除,還請見諒
◆今日更新: 快感指令next陰陽師白島
P.S.快感指令next(中版):謝謝各位提供席德線選項,打從心底的感謝各位!
 公告.更新  文章搜尋

2015/09/18

[西洋歌詞]滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(51~60首)


滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲,本文包含:51-The Temptations - Just My Imagination、52-Paul McCartney - Maybe I'm Amazed、53-George Micheal - Faith、54-Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge、55-N'Sync - Bye Bye Bye、56-Gloria Gaynor - I Will Survive、57-The Go Go's - Our Lips Are Sealed、58-The Wallflowers - One Headlight、59-Stevie Wonder - You Are the Sunshine of My Life、60-Billy Joel - Just The Way You Are。





◆◆◆◆◆注意事項◆◆◆◆◆

本文若有幫助到大家會很高興的!
想提供情報、回報情報有誤等,還請留言給本站。

◆鼓勵本站◆
若您喜歡或覺得本站的文章對您有幫助,希望您能鼓勵本站!
因為您的鼓勵是本站更新文章,或是創作文章的動力來源喔!
非常感謝網友們!

◆相關內容◆
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(1~10首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(11~20首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(21~30首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(31~40首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(41~50首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(51~60首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(61~70首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(71~80首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(81~90首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(91~100首)
更多本站文章

◆◆◆◆BOTSODG+~世界一空~◆◆◆◆



51-The Temptations - Just My Imagination


Each day through my window I watch her as she passes by
I say to myself, 'You're such a lucky guy'
To have a girl like her is truly a dream come true
Out of all the fellas in the world she belongs to me

But it was just my imagination
Runnin' away with me
It was just my imagination
Runnin' away with me

Soon, soon we'll be married and raise a family
A cozy, little home out in the country
With two children, maybe three
I tell you, I can visualize it all
This couldn't be a dream for too real it all seems

But it was just my imagination, once again
Runnin' away with me
I tell you it was just my imagination
Runnin' away with me


Every night, on my knees I pray
'Dear Lord, hear my plea
Don't ever let another take her love from me
Or I will surely die'

Her love is Heavenly
When her arms enfold me
I hear a tender rhapsody
But in reality, she doesn't even know me

Just my imagination, once again
Runnin' away with me
I tell you it was just my imagination
Runnin' away with me

I never met her, but I can't forget her
Just my imagination
Runnin' away with me
Just my imagination
Runnin' away with me

BOTSODG+~世界一空~



52-Paul McCartney - Maybe I'm Amazed

Maybe i'm amazed at the way you love me all the time【也許我是震驚於你那樣一直愛我】
Maybe i'm afraid of the way I love you【也許我是懼怕自己那樣愛你】

Maybe i'm amazed at the way you pulled me out of time【也許我是震驚於你那樣幫我】
And hung me on a line【困難時和我相依】
Maybe i'm amazed at the way I really need you【也許我是震驚於自己那樣需要你】

Maybe i'm a girl and maybe i'm a lonely girl【也許,我是個小女孩,一個孤單的小女孩】
Who's in the middle of something 【左右為難】
That she doesn't really understand【不諳世事】

Maybe i'm a girl and maybe you're the only man【也許我是個小女孩,也許你是我的唯一】
Who could ever help me 【能永遠幫我】
Baby won't you help me understand【親愛的,難道你不願幫我瞭解世界】

Maybe i'm a girl and maybe i'm a lonely girl【也許,我是個小女孩,一個孤單的小女孩】
Who's in the middle of something 【左右為難】
That she doesn't really understand【不諳世事】

Maybe i'm a girl and maybe you're the only man【也許我是個小女孩,也許你是我的唯一】
Who could ever help me 【能永遠幫我】
Baby won't you help me understand【親愛的,難道你不願幫我瞭解世界】

Maybe i'm amazed at the way you're with me all the time 【也許我是震驚於你那樣一直陪我】
Maybe i'm afraid of the way I leave you【也許我是懼怕離開你】

Maybe i'm amazed at the way you help me sing my song  【也許我是震驚於你幫我唱起我自己的歌】
Help me when i'm wrong  【幫我改正我犯下的錯】
Maybe i'm amazed at the way I really need you【也許我是震驚於自己那樣需要你】


BOTSODG+~世界一空~


53-George Micheal - Faith

Well I guess it would be nice If I could touch your body【我猜如果我能輕撫你的身體那將是美好的事 】
I know not everybody has got a body like you【我知道不是每個人都有你這樣的好身材 】
But I've gotta think twice Before I give my heart away【但是在我付出感情之前曾想過兩次 】
And I know all the games you play Because I play them too【我知道所有的遊戲規則由你主導因為我也參與其中 】
Oh but I need some time off from that emotion【喔,但是我需要一點時間讓情緒平靜下來 】
Time to pick my heart up off the floor【將心從地上拾起的時間 】
Oh when that love comes down without develop【喔,當愛情沒有進展而陷入窘境 】
Well it takes a strong man baby【需要一個強而有力的男人,寶貝
But I'm showing you the door 'Cause I gotta have faith【但是我已經為你開啟心門因為我有著信念 】
I gotta have faith because I gotta have faith, faith, faith【我有著信念,因為我有著信念,信念,信念 】
I gotta have faith, faith, faith baby【我有著信念,信念,信念寶貝 】
I know you're asking me to stay【我知道你要(求)我留下來 】
Oh when that love comes down without develop【喔,當愛情沒有進展而陷入窘境 】
Well it takes a strong man baby【需要一個強而有力的男人,寶貝 】
But I'm showing you the door 'Cause I gotta have faith【但是我已經為你開啟心門因為我有著信念 】
I gotta have faith because I gotta have faith, faith, faith【我有著信念,因為我有著信念,信念,信念
I gotta have faith, faith, faith baby【我有著信念,信念,信念寶貝 】
I know you're asking me to stay【我知道你要(求)我留下來 】
Say please, please, please, don't go away【說請,請,請不要走 】
You say I'm giving you the blues maybe【你說我可能帶給你憂鬱 】
You mean every word you say Can't help but think of yesterday【你意味著除了昨天的想法以外你說的每句話對我們之間沒有幫助(用) 】
And another who tied me down to loverboy rules【另外有一個情人法則束縛著我 】
Before this river becomes an ocean【在河匯流成海洋之前 】
Before you throw my heart back on the floor【在你重拾我的心之前 】
Oh baby I reconsider my foolish notion【喔,寶貝我對我愚蠢的念頭重新考慮 】
Well I need someone to hold me【我需要某人擁抱我 】
But I'll wait for something more【但是我等待的更多 】
Yes I gotta have faith I gotta have faith【是啊,我有著信念,我有著信念 】
I gotta have faith, faith, faith【我有著信念,信念,信念 】


BOTSODG+~世界一空~


54-Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge

Sometimes I feel【有時候我覺得我沒有朋友 】
Like I don't have a partner
Sometimes I feel【有時候我覺得我唯一的朋友 】
Like my only friend
Is the city I live in【是我居住的城市 】
The city of angel【是天使之城 】
Lonely as I am【和我一樣孤獨 】
Together we cry【我們一起哭泣 】

I drive on her streets【我在她的街上兜風 】
'Cause she's my companion【因為她是我的夥伴 】
I walk through her hills【我走在她的山丘上 】
'Cause she knows who I am【因為她知道我是誰 】
She sees my good deeds【她看到我好的一面 】
And she kisses me windy【而她用微風親吻我 】
I never worry【我從不擔心 】
Now that is a lie【現在這都是謊話 】

(chorus)
I don't ever want to feel【我再也不想回味 】
Like I did that day【我那天做的事 】
Take me to the place I love【帶我到我愛的地方 】
Take me all the way【儘管帶我去 】

It's hard to believe【令人難以相信的是 】
That there's nobody out there【那裡竟然沒有人】
It's hard to believe【令人難以相信的是 】
That I'm all alone【我是如此孤獨 】
At least I have her love【但至少我有她的愛】
The city she loves me【這城市她還愛我 】
Lonely as I am【她和我一樣孤獨 】
Together we cry【我們一起哭泣 】

(chorus)

Under the bridge downtown【在大橋下的城市 】
Is where I drew some blood【是我流過血的地方 】
Under the bridge downtown【在大橋下的城市 】
I could not get enough【我不能滿足】
Under the bridge downtown【在大橋下的城市 】
Forgot about my love【忘記了我的愛 】
Under the bridge downtown【在大橋下的城市】
I gave my life away【我放棄了我的生命】




BOTSODG+~世界一空~

55-N'Sync - Bye Bye Bye

I'm doing this tonight 【我今晚就已經決定了】
you're probably gonna start a fight 【妳也許將要開始一場鬥爭】
I know this can't be right【我知道這樣不對】
hey baby come on【 嘿親愛的】
I loved you endlessly【  縱然妳不在我身邊】
and you weren't there for me【 我還是會永遠的愛妳】
so now its time to leave and make it alone 【可是現在我應該離開獨自面對】

※verse 1
I know that i can't take no more 【我知道我已經無法再承受了】
It ain't no lie 【這不是謊言】
I wanna see you out that door【我真的希望看妳走出這道門】
baby bye bye bye 【再見】

(chorus)
don't wanna be a fool for you 【不想再當妳的傀儡了】
just another player in your game for two 【我只是妳遊戲中的玩偶】
you may hate me but it ain't no lie 【妳或許會恨我可是這不是謊言】
baby bye bye bye 【 拜拜拜】
※verse 2
don't really wanna make it tough 【不想再讓妳為難】
I just wanna tell you that I've had enough【我只告訴妳我已受夠了】
It might sound crazy but (and) it ain't no lie 【這聽起來有些瘋狂但這不是謊言】
baby bye bye bye【 拜拜拜】
Just hit me with the truth 【妳用真相把我擊跨了】
girl you're more than welcome to 【我隨時歡迎妳如此做】
so give me one good reason 【所以給我一個好理由】
Baby, come on I lived for you and me 【親愛的 我為了妳和我而活】
and now I've really come to see【 而現在我明白】
that life would be much better once you're gone【沒有妳我的生活會更好】
※verse 1
(chorus)

I'm giving up i know for sure【 我知道我一定會放棄】
I don't wanna be the reason for your love no more【我不想成為妳愛的追求】
bye bye 【拜拜】
I'm checking out i'm signing off 【我要退出、我要離開】
I don't wanna be the loser and i've had enough 【我不想成為失敗者而我也受夠了】
I don't wanna be your fool in this game for two【不想成為這遊戲中的傀儡】
so i'm leaving you behind【 所以我決定不再管妳了】

※verse2

I don't wanna be a fool for you 【不想再當妳的傀儡了】
Just another player in your game for two 【我或許只是妳遊戲中的玩偶】
I don't wanna be your fool 【 不想再當妳的傀儡】
but it ain't no lie 【 這真的不是謊言】
baby bye bye bye【親愛的 再見】

BOTSODG+~世界一空~

56-Gloria Gaynor - I Will Survive

First I was afraid 【起初我很害怕,不知所措】
I was petrified
Kept thinking I could never live 【一直在想:沒有你在身邊,我一定活不下去】
without you by my side
But then I spent so many nights 【但是後來,我花了很多個夜晚】
thinking how you did me wrong 【思考你是如何辜負了我】
and I grew strong 【我變得堅強】
and I learned how to carry on 【學會了獨立】
and so you're back 【然而,你從外頭回到了這裡】
from outer space
I just walked in to find you here 【我走進來,發現了滿臉愁容的你】
with that sad look upon your face
I should have changed my stupid lock 【我早該換個門鎖】
I should have made you leave your key 【我早該叫你把鑰匙留下】
If I had known for just one second 【如果我早知道你會回來騷擾我的話】
you'd be back to bother me

Go on now go walk out the door 【走吧!滾到外面去】
just turn around now 【請你轉身離開】
'cause you're not welcome anymore 【你已經不受歡迎】
weren't you the one who tried to hurt me with goodbye 【你就是那個用分手來傷害我的傢伙】
you think I'd crumble 【難道是我搞砸了?】
you think I'd lay down and die 【你以為我會坐以待斃】
Oh no, not I 【哦!不,我會活下去】
I will survive
oh, as long as i know how to love 【一旦我學會如何去愛,我就能活下去】
I know I'll stay alive
I've got all my life to live 【我會用一生好好過日子】
I've got all my love to give 【我會用全部的愛去奉獻,我會活下去】
and I'll survive
I will survive 【我會活下去】

It took all the strength I had 【我用盡全身的力氣,不讓自己崩潰】
not to fall apart
kept trying hard to mend
the pieces of my broken heart 【努力修補著我心碎的碎片】
and I spent oh so many nights 【我花了多少個夜晚】
just feeling sorry for myself 【為自己感到難過】
I used to cry 【我曾經哭泣,但現在的我昂首闊步】
But now I hold my head up high
and you see me 【你可以看到我已脫胎換骨】
somebody new
I'm not that chained up little person 【我已不是那個還愛著你而被束縛的卑微女子】
still in love with you
and so you felt like dropping in 【你說想來看我】
and just expect me to be free 【希望我有空見你】
now I'm saving all my loving 【如今,我已把全部的愛都留給那個愛我的人】
for someone who's loving me




BOTSODG+~世界一空~


57-The Go Go's - Our Lips Are Sealed


Can you hear them
They talk about us
Telling lies
Well that's no surprise

Can you see them
See right through them
They have no shield
No secrets to reveal

It doesn't matter what they say
In the jealous games people play
Our lips are sealed

Careless talk
Through paper walls
We can't stop them
Only laugh at them

Spreading rumors
So far from true
Dragged up from the underworld
Just like some precious pearl

It doesn't matter what they say
In the jealous games people play
Our lips are sealed
Pay no mind to what they say
It doesn't matter anyway
Our lips are sealed

There's a weapon
We must use
In our defense
Silence

When you look at them
Look right through them
That's when they'll disappear
That's when you'll be feared

Hush, my darling
Don't you cry
Quiet, angel
Forget their lies


BOTSODG+~世界一空~


58-The Wallflowers - One Headlight

So long ago, I don't remember when【不複記憶的多年以前】
That's when they say I lost my only friend【據說就在連最後一個朋友都離我而去的那個時候】
Well they said she died easy of a broken heart disease【又說她的死因是甚麼心碎不癒症】
As I listened through the cemetery trees【這些消息都是從墓園的樹林那頭傳來】
I seen the sun comin' up at the funeral at dawn【葬禮那天,我看到太陽在破曉時升起】
The long broken arm of human law【人類制定的法律還是有鞭長莫及之時】
Now it always seemed such a waste【現在回頭看怎能要我不嘆息】
She always had a pretty face【她的臉龐依然美麗如昔】
So I wondered how she hung around this place【她到底是怎麼捱過這地方的催殘】

Chorus:
Hey, come on try a little【嘿,再試一下嘛】
Nothing is forever【沒有所謂的永遠】
There's got to be something better than【除了平凡一定還有更好的】
In the middle
But me & Cinderella【但是我和辛德瑞拉都擺平一切了】
We put it all together
We can drive it home
With one headlight【哪怕只剩一顆頭燈,我們都能開回家】

She said it's cold【她說好冷】
It feels like Independence Day【感覺好像是國慶日遊行喔】
And I can't break away from this parade【而我卻無法脫隊】
But there's got to be an opening【前方一定有個缺口】
Somewhere here in front of me【就在醜陋和貪婪所搭造的迷宮之中】
Through this maze of ugliness and greed
And I seen the sun up ahead【我看到太陽在前頭升起】
At the county line bridge【就在郡邊界的那座橋上時】
Sayin' all there's good and nothingness is dead【在那兒待上一輩子是不錯,但寂寥又了無生氣】
We'll run until she's out of breath【在她沒氣前,我們都會不停向前狂奔】
She ran until there's nothin' left【她也不顧一切地向前狂奔】
She hit the end-it's just her window ledge【說她到盡頭了,也不過只是她的窗台而已】

(chorus)

Well this place is old【這地方真是老舊得可以了】
It feels just like a beat up truck【感覺就像台破舊卡車】
I turn the engine, but the engine doesn't turn【我轉動鑰匙,引擎卻動也不動】
Well it smells of cheap wine & cigarettes【價廉質劣的菸酒味四溢】
This place is always such a mess【這地方沒救了】
Sometimes I think I'd like to watch it burn【有時候我巴不得看這地方失火】
I'm so alone, and I feel just like somebody else【我孤獨到感覺自己像個陌生人】
Man, I ain't changed, but I know I ain't the same【我可沒變,但是就是不同了】
But somewhere here in between the city walls of dyin' dreams【夢想總默默地在這城市的一角死去】
I think of death-it must be killin' me【我想她一走也帶走了我的生命】

(chorus)

BOTSODG+~世界一空~


59-Stevie Wonder - You Are the Sunshine of My Life

You are the sunshine of my life【你是我生命中的陽光】
That's why I'll always be around【所以我會一直在你身邊】
You are the apple of my eye,【你是我的掌上明珠】
Forever you'll stay in my heart【所以你會永遠在我心中】
I feel like this is the beginning,【我總覺得我們才剛剛開始】
Though I've loved you for a million years,【即使我已經愛你了很久很久】
And if I thought our love was ending,【如果我感覺我們的愛即將結束】
I'd find myself drowning in my own tears【我會淚流成河】

You are the sunshine of my life,【你是我生命中的陽光】
That's why I'll always stay around,【所以我會常在你身旁】
You are the apple of my eye,【你是我的掌上明珠】
Forever you'll stay in my heart【所以你會永遠在我心中】
(重複)
You must have known that I was lonely,【你必須知道我曾經寂寞】
Because you came to my rescue,【但是你拯救了我】
And I know that this must be heaven,【我一定身處天堂】
How could so much love be inside of you?【你怎麽能有如此多的愛】

You are the sunshine of my life, yeah,【你是我生命中的陽光】
That's why I'll always stay around,【所以我會常在你身旁】
You are the apple of my eye, Baby【你是我的掌上明珠】
Forever you'll stay in my heart【所以你會永遠在我心中】
You are the sunshine of my life, yeah,【你是我生命中的陽光】
That's why I'll always stay around,【所以我會常在你身旁】
You are the apple of my eye, Baby【你是我的掌上明珠】
(重複)

BOTSODG+~世界一空~

60-Billy Joel - Just The Way You Are

Don't go changing to try and please me 【別想藉著改變來討好我 】
You never let me down before 【你從來沒讓我失望過 】
Don't imagine you're too familiar【別以為因為和你太熟 】
And I don't see you anymore 【我就會對你視若無睹 】
I wouldn't leave you in times of trouble 【我不會讓你自己面對苦難時光 】
We never could have come this far 【我倆未曾走到這般地步 】
I took the good times, I'll take the bad times 【美好的時光如此,悲慘的歲月亦然 】
I'll take you just the way you are 【我會接受你現在的樣子 】

Don't go trying some new fashion 【別想嘗試新的流行款式 】
Don't change the color of your hair 【別改變頭髮的顏色 】
You always have my unspoken passion 【你總是擁有我說不出的熱情 】
Although I might not seem to care 【儘管我好像不在意 】

I don't want clever conversation 【我不要機智的對話 】
I never want to work that hard 【我不想那麼辛苦 】
I just want someone that I can talk to 【我只需要有人能聊天 】
I want you just the way you are 【我就是要你現在的樣子 】

I need to know that you will always be 【我要知道你永遠都會是 】
The same old someone that I knew 【我所認識的老樣子 】
What will it take till you believe in me 【要怎樣才能讓你相信我 】
The way that I believe in you 【像我相信你一樣 】

I said I love you and that's forever 【我說我愛你,永遠不變 】
And this I promise from the heart 【而且我真心的答應你 】
I could not love you any better 【我不可能再更愛你了 】
I love you just the way you are 【我就是愛你現在的樣子】



後記:
作者的閒聊…?


阿夜:雖然還沒整理完文章,而且還是很忙的每天,但是還要是把這個補完才行啊…


阿夜姊:別太累了…真的不行的話,要說出來啊!


阿夜:沒想到能從你的口中聽到這種話…


阿夜姊:唬…那當然!要是你累倒,誰來幫我拿東西、幫我…


阿夜:喂!別把我的成你的傭人啊!

謝謝觀看本文!



也歡迎去看本站的其他文章:
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(1~10首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(11~20首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(21~30首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(31~40首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(41~50首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(51~60首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(61~70首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(71~80首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(81~90首)
滾石 評出的最偉大的100首英文歌曲(91~100首)
更多本站文章

◆◆◆◆BOTSODG+~世界一空~◆◆◆◆